OSTEMATRIX SHAKLEE; PIL KALSIUM

OsteMatrix adalah salah satu formulasi yang dicipta oleh pihak Shaklee untuk mengekalkan tahap dan perlindungan kalsium kepada manusia. Mengapa kalsium itu penting di dalam kehidupan seharian kita?
Ini adalah kerana kalsium penting untuk perlindungan tulang, dan tulang pula kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama yang membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh dengan bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan menyeluruh. 



Lebih daripada Sekadar Kalsium


Kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. OsteMatrix dibuat daripada mineral semulajadi dan garam semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium,magnesium,fosforus dan vitamin D,zinc,kumprum,manganese dan boron.
Kajian juga telah membuktikan dengan pengambilan pil kalsium,akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Vitamin D - meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang.

Magnesium - merupakan ion positif no. 2 penting di dalam tubuh kita.Menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf,mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga,saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus,menghalang endapan kalsium (melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu)

Zinc,Boron,Manganes,Kumprum - Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot,menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang,rawan dan menghalang artritis.

Kebaikan OsteMatrix

  • Menguatkan tulang - menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, tulang rangka,gigi dan sistem saraf. merawat tulang retak,kekejangan,gusi berdarah dan merangsang pemekatan darah.
  • Memperbaiki masalah kekejangan dan kebas - dengan pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan menolong memperbaiki kebas,kekejangan,sakit sendi dan artritis.
  • Membantu masalah stress 
  • Memperbaiki masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium sehari dan magnesium secara serentak dapat membantu meringankan sakit waktu haid.
  • Pengalkalian tubuh - kalsium adalah mineral alkalin, berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Kalsium juga membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.


**Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

**Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 




Harga = RM 61 , Kandungan =  120 Tablet

Untuk Maklumat Lanjut & Konsultansi Percuma:
Pengedar Shaklee Anda l Norhasliza Rafee l 868943
Whatapps atau SMS l 012-6624161
Email l eja_se@yahoo.co.uk
FB Fanpage l Vitamin.Ibu 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment