Pentingnya Wanita Memelihara Kesihatan

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana wanita memainkan peranan yang penting dalam menjaga orang yang disayangi,keluarga dan orang-orang disekelilinginya.

Terutama sekali di zaman sekarang,di mana kita sering sibuk dengan kerjaya dan sibuk menguruskan rumah sehingga kadangkala kesihatan kita terabai.

Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon di dalam kehidupannya iaitu dari peringkat baligh, kehamilan dan putus haid.Setiap peringkat kehidupan kita memerlukan penjagaan yang istimewa.

Diet yang seimbang,senaman dan makanan tambahan yang betul sangat penting untuk kita kekal sihat dan mencegah penyakit yang berkaitan seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung.

Apa yang kita perlukan untuk mengekalkan kesihatan kesihatan kita?

  • Docosahexaenoicacid (DHA) dan Eicosapentaenoicacid (EPA)

Merupakan asid lemak omega-3 yang dapat memberiksan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolesterol yang baik sekaligus menjadikan jantung kita sihat.

  • Kalsium,Magnesium,Vitamin D dan Zink Mineral, Tembaga dan Mangan

Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia,yakni 80% adalah wanita, kurang kesedaran dalam penjagaan tulang yang sihat. Pengambilan Kalsium,Magnesium,Vitamin D dan Zink Mineral, Tembaga dan Mangan dalam kehidupan seharian dapat membantu pembentukan tulang-tulang dan gigi yang sihat disamping mengelakkan Osteoporasis,

  • Gamma Linolenic Acid (GLA)

GLA telah digunakan secara tradisional untuk membantu ketidakselesaaan semasa kitaran bulanan atau haid seperti senggugut,sakit kepala dan juga membantu menangani masalah yang biasa di alami berlaku sebelum putus haid.

  • Polyphenol Nutrients

Kesihatan payudara dan servikal amat penting bagi wanita titikberatkan. Pengambilan Polyphenol Nutrients seperti Resveratrol dan asid Ellagic dalam kehidupan seharian dapat menyokong dalam penjagaan kesihatan wanita

Shaklee menawarkan kombinasi untuk kesihatan wanita iaitu:

1.        OmegaGuard
Supplemen yang mengandungi minyak ikan dan setiap hidangan     OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 termasuk DHA dan EPA. Disamping merendahkan tahap kolestrol dan mengurangkan sakit jantung,kajian juga menunjukkan dengan pengambilan Omega 3 boleh mencegah kanser. Omegaguard juga dapat mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormone wanita.

2.        GLA Complex
Kombinasi minyak Borage yang mengandungi kepekatan Gamma Linolenoic Acid (GLA) yang tinggi, Linoleic Acid (LA), bunga matahari dan vitamin E. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormone dan memperbaiki simpton PMS dan memperbaiki keadaan menopaus. GLA juga bagus untuk masalah kulit dan menghalang penambahan berat badan dengan berkesan.
                                               
3.       OsteMatrix
Gabungan Kalsium,Magnesium,Vitamin D dan Zink Mineral, Tembaga dan Mangan yang dapat membantu anda memelihara tulang yang sihat.Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan 2 biji OsteMatrix,mampu memelihara kalsium anda selam 12 jam. Kajian juga membuktikan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium secara serentak dapat meringankan sakit ketika haid dan membantu masalah penghadaman.

dan satu lagi produk istimewa yang dapat membantu memperbaharui sel-sel dalam badan kita yang rosak iaitu VIVIX.

4.       VIVIX
Sirap merah hasil campuran botanikal unik daripada Polygonum Cuspidatun, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple Carrot yang kaya dengan nutrien polifenol. Membantu memelihara jantung, kesihatan otak,sistem imun, sendi, perlindungan antioksida dan peningkatan kesihatan di tahap selular.

Kajian klinikal juga menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mangaktifkan pengawalan utama genetic yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selular.

Untuk maklumat lanjut boleh menghubungi saya.


Untuk Maklumat Lanjut  dan  Konsultansi Percuma:
Pengedar Shaklee Anda l Norhasliza Rafee l 868943
Whatapps atau SMS l 012-6624161
Email l eja_se@yahoo.co.uk
FB Fanpage l Vitamin.Ibu 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

Post a Comment